Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 153 van 198 gevonden artikelen
 
 
  Reexamining the Dimensionality of Brand Loyalty: A Case of the Cruise Industry
 
 
Titel: Reexamining the Dimensionality of Brand Loyalty: A Case of the Cruise Industry
Auteur: Li, Xiang
Petrick, James F.
Verschenen in: Journal of travel & tourism marketing
Paginering: Jaargang 25 (2008) nr. 1 pagina's 68-85
Jaar: 2008-08-01
Inhoud: This study revisits the dimensional structure of the brand loyalty construct. Following recent developments in loyalty studies, this research conceptualizes brand loyalty as a four-dimensional construct comprising of cognitive, affective, conative, and behavioral loyalty. It is proposed that the first three dimensions collectively form a higher order factor—namely attitudinal loyalty—which then leads to behavioral loyalty. However, this conceptualization is not supported by the data. Alternatively, a modified model—based on the traditional conceptualization that attitudinal loyalty is a first-order, one-dimensional construct—was found to better fit the data. Thus, this study revalidates the traditional two-dimensional conceptualization of loyalty. It also contributes to the literature by introducing and validating a five-item attitudinal loyalty measure.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 153 van 198 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland