Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 31 gevonden artikelen
 
 
  Buyer Behavior in the Japanese Travel Trade: Advancements in Theoretical Frameworks
 
 
Titel: Buyer Behavior in the Japanese Travel Trade: Advancements in Theoretical Frameworks
Auteur: Money, R. Bruce
Crotts, John C.
Verschenen in: Journal of travel & tourism marketing
Paginering: Jaargang 9 (2000) nr. 1-2 pagina's 1-19
Jaar: 2000-07-13
Inhoud: This paper offers insights on how social network activity operates in Japanese culture-as compared to the West-and why these differences must be appreciated for a Western tourism supplier to have any opportunity of achieving success in the Japanese market. More specifically, the influence of Japanese culture and location on social network activity and ultimately buyer behavior of both Japanese consumers and corporations is the focus of this paper. In addition, this paper puts forth a theoretical model that contends that social networks or 'ties' between individuals or between companies represent a basic unit of analysis in examining buyer-seller relationships in the international travel trade, particularly in vastly different national cultures such as Japan.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 31 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland