Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Commentary on “Business-to-Business Marketing Textbooks: A Comparative Review”
 
 
Titel: Commentary on “Business-to-Business Marketing Textbooks: A Comparative Review”
Auteur: Narus, James A.
Verschenen in: Journal of business-to-business marketing
Paginering: Jaargang 9 (2002) nr. 4 pagina's 85-99
Jaar: 2002-09-01
Inhoud: Professor Backhaus and his colleagues undertake ambitious research to evaluate American textbooks on business-to-business marketing. Yet, in the process they do not report formal and universally accepted standards for business-to-business marketing textbook design and content, choosing instead to draw upon their own informally derived preferences. They apply the Bloom et al. (1956) taxonomy, on a limited basis, without providing validity and reliability test results. They evaluate several textbooks on the coverage characteristics of “instrumentally-oriented” and “marketing-management” approaches to marketing. They conclude by promoting the “transaction- types” approach and in particular the Backhaus version as a suitable framework for a business-to-business marketing textbook. My assessment follows.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland