Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 31 van 59 gevonden artikelen
 
 
  New Methods for Estimating Business Markets
 
 
Titel: New Methods for Estimating Business Markets
Auteur: Brown, R. V.
Lilien, Gary L.
Ulvila, J. W.
Verschenen in: Journal of business-to-business marketing
Paginering: Jaargang 1 (1993) nr. 2 pagina's 33-65
Jaar: 1993-01-05
Inhoud: Market research, in business markets and elsewhere, is performed to provide information about the market. The low level of research expenditures in business markets reflects both the low quality of information available and the difficulty involved in evaluating the quality and value of that information. This paper treats three methods for addressing industrial marketing research problems: Decomposed Error Analysis (DEA), to assess the likely accuracy of research; Analysis of Plural Estimates (APE), and approach to combine research methods; and Partial Conditioning of Consequences (PCC), an approach to determine the economic value of research. A short case is included with each method illustrating the value of that method in practice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 31 van 59 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland