Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 15 van 78 gevonden artikelen
 
 
  Cause Marketing Alliances
 
 
Titel: Cause Marketing Alliances
Auteur: Nowak, Linda I.
Verschenen in: Journal of food products marketing
Paginering: Jaargang 10 (2004) nr. 2 pagina's 33-48
Jaar: 2004-09-14
Inhoud: The author used pizza brands to examine the nature of corporate and non-profit alliances and their impact on trust in the pizza company, brand equity, perceptions of product quality, consumer behavioral intentions towards the pizza brand, evaluations of cause importance and behavioral intentions towards the cause. Pizza brands with strong reputations and pizza brands with weak reputations were paired with popular or not so popular causes. The greatest increases in consumer trust in the pizza company, brand equity, behavioral intentions towards the brand, and perceptions of product quality were realized for the company with the weak reputation, regardless of the popularity of the cause it adopted. The most promising changes for a non-profit occurred when a not so popular cause was teamed with a corporation possessing a strong reputation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 15 van 78 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland