Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 21 van 31 gevonden artikelen
 
 
  'I Actually Turn My Back on [Some] Students': The Metacommunicative Role of Talk in Classroom Discourse
 
 
Titel: 'I Actually Turn My Back on [Some] Students': The Metacommunicative Role of Talk in Classroom Discourse
Auteur: Sarangi, Srikant
Verschenen in: Language awareness
Paginering: Jaargang 7 (1998) nr. 2-3 pagina's 90-108
Jaar: 1998-06-01
Inhoud: Classroom communication is best characterised as a social activity where interpersonal relationships are created, maintained and even changed through teacher-student interactions. A close analysis of some of the discourse features suggests that what differentiates the way teachers interact with 'more successful' and 'less successful' students is the extent to which they focus on 'task talk' and 'procedural talk'. Because these modes of talk sometimes function metacommunicatively, any switching between these modes can potentially trigger the operation of a mutually reinforcing circle, with 'labelling' and 'patterns of interaction' working on each other.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 21 van 31 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland