Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 53 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Developing Web 2.0 Tools for Support of Historical Inquiry in Social Studies
 
 
Titel: Developing Web 2.0 Tools for Support of Historical Inquiry in Social Studies
Auteur: Bull, Glen
Hammond, Thomas
Ferster, Bill
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 25 (2008) nr. 3-4 pagina's 275-287
Jaar: 2008-10-17
Inhoud: Web 2.0 tools offer new possibilities for teaching and learning. PrimaryAccess is a Web 2.0 tool designed for K-12 history education. PrimaryAccess shares many of the characteristics of other Web 2.0 applications, but its educational focus makes it different from generic Web applications. Our work developing and researching PrimaryAccess has helped identify the tensions and opportunities for integrating Web 2.0 tools into K-12 instruction. Web 2.0 tool development and use are best explored in a disciplinary context. Mishra and Koehler's construct of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) provides a useful framework for this research and development process.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 53 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland