Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 46 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Critical Literacy and Web 2.0: Exercising and Negotiating Power
 
 
Titel: Critical Literacy and Web 2.0: Exercising and Negotiating Power
Auteur: McLeod, Julie
Vasinda, Sheri
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 25 (2008) nr. 3-4 pagina's 259-274
Jaar: 2008-10-17
Inhoud: In this article, the authors describe Web 2.0 as tools that have increased the urgency for students' and teachers' critical literacy skills and have also participated in the implementation of critical literacy. The authors define and position both Web 2.0 and critical literacy. Further, students' and teachers' power dynamics within both critical literacy and Web 2.0 are explored. Examples of combining Web 2.0 and critical literacy illuminate the critical literacy principles in the context of schools.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 46 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland