Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 43 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Creating and Consuming Web 2.0 in Art Education
 
 
Titel: Creating and Consuming Web 2.0 in Art Education
Auteur: Buffington, Melanie L.
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 25 (2008) nr. 3-4 pagina's 303-313
Jaar: 2008-10-17
Inhoud: Web 2.0 has the potential to dramatically affect educational practices in a variety of ways. Within the field of art education, students and teachers can utilize Web 2.0 to further student understanding and art-making. The potential for students to create the Web is an aspect of Web 2.0 that is particularly well suited for an art classroom. Through examples from teachers and from the author's own practice, this article details potential uses of delicious, flickr, blogs, podcasts, and wiki. Through these technologies, students may collaboratively build knowledge, develop a deeper understanding of their own artworks and those of other artists, and interact with artworks in new ways.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 43 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland