Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 209 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Web 2.0 in Teacher Education: Two Imperatives for Action
 
 
Titel: Web 2.0 in Teacher Education: Two Imperatives for Action
Auteur: Albion, Peter R.
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 25 (2008) nr. 3-4 pagina's 181-198
Jaar: 2008-10-17
Inhoud: Web 2.0 represents a more participative and potentially paradigm-changing environment for building and sharing knowledge. Some educators have begun to apply these tools in classrooms but, as their use in society expands, there will be expectations for their wider application in schools. Teacher education faces the dual challenges of applying Web 2.0 tools to enhance teacher preparation and preparing teachers for whom the application of Web 2.0 tools in the classroom will be authentic practice. One path forward is to use Web 2.0 tools to develop learning communities for teacher preparation around e-portfolios in ways that encourage increased professional engagement by teachers while providing experiences that will support use of Web 2.0 tools in the classroom as authentic practice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 209 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland