Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 198 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Usability of Alternative Web Course Structures
 
 
Titel: Usability of Alternative Web Course Structures
Auteur: Ingram, Albert L.
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 19 (2003) nr. 3-4 pagina's 33-47
Jaar: 2003-01-17
Inhoud: The usability of Web sites is coming to be a major concern for corporations and other organizations. Usability typically consists of five elements: learnability, efficiency, memorability, error rates, and satisfaction. Although the relative importance of these elements may differ between educational sites and commercial ones, usability is no less important for instructional Web sites. In this article we discuss what usability means for instructional Web sites and report on a small study comparing the usability of two different course structures. Some differences were found, which, if confirmed, could have implications for how we design instructional sites. Basic usability testing is recommended for all education and training sites, especially as part of formative evaluation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 198 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland