Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 156 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Supporting Inquiry in Science Classrooms with the Web
 
 
Titel: Supporting Inquiry in Science Classrooms with the Web
Auteur: Simons, Krista
Clark, Doug
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 21 (2005) nr. 3-4 pagina's 23-36
Jaar: 2005-03-30
Inhoud: This paper focuses on Web-based science inquiry and five representative science learning environments. The discussion centers around features that sustain science inquiry, namely, data-driven investigation, modeling, collaboration, and scaffolding. From the perspective of these features five science learning environments are detailed: Whyville, WISE, River City, Knowledge Forum, and Biokids. These examples are presented because they represent a wide range of strategies, genres, and goals for science inquiry. While these environments differ from one another in important ways, they do share common features that sustain science inquiry.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 156 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland