Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 152 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Structuring Communications to Facilitate Effective Teaching and Learning Online
 
 
Titel: Structuring Communications to Facilitate Effective Teaching and Learning Online
Auteur: Hughes, Chris
Hewson, Lindsay
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 17 (2002) nr. 3-4 pagina's 147-158
Jaar: 2002-03-15
Inhoud: The current shift to mediated and WWW-based teaching and learning requires both teachers and learners to adapt established classroom practice to the new online environment. Many of the electronic systems currently on offer fail to support the complexity of interaction necessary to facilitate deep learning. This paper identifies the instructional strategies or “micro-genres” that form the essence of successful classroom teaching, and describes an online system, WebTeach(tm), that attempts to provide structured teacher-learner interactions that build on the familiar activities and strategies of the classroom. Through access to these “micro-genres” in an online classroom, both teacher and learner can reduce the cognitive demands of learning new processes while focusing on strategies for deep learning related to the content of the course.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 152 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland