Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 118 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Persistence and Motivation
 
 
Titel: Persistence and Motivation
Auteur: McGee, Patricia
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 16 (2001) nr. 3-4 pagina's 197-211
Jaar: 2001-02-27
Inhoud: This case study examines a new teacher's beliefs and perceptions about how and why technology can and should be used to support student learning. A middle school science teacher reflected upon her preparation for and applications of technology in her classroom. Data were generated through e-mail exchanges over the course of several months. Qualitative analysis identified themes including a nontechnology focus, expectations, rationale, impact, and beliefs and learned lessons. Findings suggest that for this teacher persistence was critical to learning in absence of pre-service or in-service learning opportunities in the effective application of technology to support learning. It is recommended that technology-oriented staff development incorporate theory, guidelines, models, and illustrations for effective and meaningful applications.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 118 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland