Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 212 gevonden artikelen
 
 
  Analysis of Recognized Web-Based Educational Resources
 
 
Titel: Analysis of Recognized Web-Based Educational Resources
Auteur: Martindale, Trey
Cates, Ward Mitchell
Qian, Yufeng
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 21 (2005) nr. 3-4 pagina's 101-117
Jaar: 2005-03-30
Inhoud: In 2000-2001, the authors derived a 13-category classification system for Web-based educational resources, based on analysis of 199 educational resources recognized as “exemplary” by four national entities. In 2004, we re-examined that classification system, analyzing a stratified random sample of 40 exemplary Web-based resources from the same entities. While the classification system still accommodated categorizing current educational resources, we detected some overlap among categories. Through combination and redefinition, we reduced the number of categories to eleven. This article addresses the initial and modified classification systems, the analysis procedures employed, examples of resources in each category, and future applications of the classification system.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 212 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland