Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 26 van 26 gevonden artikelen
 
 
  You Can Lead Students to Sources, but Can You Make Them Think?
 
 
Titel: You Can Lead Students to Sources, but Can You Make Them Think?
Auteur: Hayes-Bohanan, Pamela
Spievak, Elizabeth
Verschenen in: College and undergraduate libraries
Paginering: Jaargang 15 (2008) nr. 1-2 pagina's 173-210
Jaar: 2008-07-08
Inhoud: In developing and teaching a new first-year psychology course that integrates information literacy skills, a librarian and a psychologist learned the importance of teaching critical thinking skills explicitly, rather than implicitly. Students learned how to use the library resources and learned concepts in psychology, but until critical thinking was taught explicitly, students did not understand the value of what they were learning. In this article, implicit versus explicit learning is defined, and psychological principles are applied to demonstrate how critical thinking can be used to teach library and information skills.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 26 van 26 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland