Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 62 van 171 gevonden artikelen
 
 
  Descriptive Cataloging Education in Library Schools, Using the University of Washington as a Specific Example
 
 
Titel: Descriptive Cataloging Education in Library Schools, Using the University of Washington as a Specific Example
Auteur: Soper, Mary Ellen
Verschenen in: Cataloging & Classification Quarterly
Paginering: Jaargang 7 (1987) nr. 4 pagina's 47-56
Jaar: 1987-08-17
Inhoud: An important part of cataloging education in library schools is descriptive cataloging, which is concerned with preparing the descriptions, entries and name headings for library materials. Although debate occurs over the primacy of theory and principles, or practices, and whether descriptive cataloging or subject analysis should receive the most emphasis, there is general agreement that all students need instruction in the processes of cataloging. The descriptive cataloging segment of the curriculum of the Graduate School of Library and Information Science, University of Washington, is described to illustrate one approach to cataloging education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 62 van 171 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland