Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 227 van 272 gevonden artikelen
 
 
  Teaching Organization Practice
 
 
Titel: Teaching Organization Practice
Auteur: Netting, F. Ellen
O'Connor, Mary Katherine
Verschenen in: Administration in social work
Paginering: Jaargang 29 (2004) nr. 1 pagina's 25-43
Jaar: 2004-11-08
Inhoud: This paper provides an overview of how practice courses in an administration and planning concentration have been redesigned to be multi-paradigmatic and to intentionally elevate subjugated knowledge. Rational and nonrational theories are used to guide diverse program designs. Assignments are engaging educators, practitioners, and students in the teaching/learning/grading processes. These efforts are geared to preparing future leaders for practice in diverse organizations that advocate for, plan for, fund, and/or deliver human services within the United States and beyond. Early evaluative information suggests success with students. Challenges remain with colleagues who do not recognize the merits of a multi-paradigmatic approach to organization practice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 227 van 272 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland