Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Limits of Functions as They Developed Through Time and as Students Learn Them Today
 
 
Titel: Limits of Functions as They Developed Through Time and as Students Learn Them Today
Auteur: Juter, Kristina
Verschenen in: Mathematical thinking & learning
Paginering: Jaargang 8 (2006) nr. 4 pagina's 407-431
Jaar: 2006-10-01
Inhoud: This article compares first-year university students' development of the concept of limits to mathematicians' historical development of the concept. The aim was to find out if students perceive the notion as mathematicians of the past did, as understandings of the concept evolved. The results imply that there are some similarities—for example, the struggle with rigor and attainability. Knowledge of such critical areas can be used to improve students' opportunities of learning limits of functions. Some teaching aspects related to the study are also discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland