Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Common Markets: Corporate Ambitions and Communication Trends in the UK and Europe
 
 
Titel: Common Markets: Corporate Ambitions and Communication Trends in the UK and Europe
Auteur: Murdock, Graham
Golding, Peter
Verschenen in: The journal of media economics
Paginering: Jaargang 12 (1999) nr. 2 pagina's 117-132
Jaar: 1999-04-01
Inhoud: This article charts 2 parallel movements in the communications sectors of the United Kingdom and Europe: the ascendancy of marketization policies within both the European Union and its major member states and accelerating convergence of the computing, telecommunications, and audiovisual industries. The contradictory character of policy at the European level is examined against the background of assertive pressure from the corporate sector for liberalization of regulatory regimes. Using data primarily from the United Kingdom, the struggle for survival of the public communications sector and the consequential difficulties of communications and social exclusion faced by lower income consumers are examined.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland