Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 77 van 91 gevonden artikelen
 
 
  The Economic Advantage of Being the “Voice of the Majority”
 
 
Titel: The Economic Advantage of Being the “Voice of the Majority”
Auteur: Resende, Joana
Verschenen in: The journal of media economics
Paginering: Jaargang 21 (2008) nr. 3 pagina's 158-190
Jaar: 2008-07
Inhoud: This article analyzes price competition in a duopolistic newspaper industry, where politically differentiated newspapers compete in 2 distinct markets: circulation and advertising. Assuming that 1 of the newspapers represents the “voice of the majority,” the theory of the circulation spiral is investigated and whether the interdependence between newspapers' demands in the circulation and advertising markets favors the majority's newspaper to the detriment of the minority's newspaper is investigated.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 77 van 91 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland