Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Roadside Restaurants and Place-Product-Packaging
 
 
Titel: Roadside Restaurants and Place-Product-Packaging
Auteur: Jakle, John A.
Verschenen in: Journal of cultural geography
Paginering: Jaargang 3 (1982) nr. 1 pagina's 76-93
Jaar: 1982-09
Inhoud: With roots in the cafe, diner and tea room, various kinds of roadside restaurants evolved after 1920: roadside stands, highway coffee shops, drive-ins, outdoor walk-ups and indoor walk-ups. Together they came to represent a distinctive kind of place along the American roadside. Large corporations came to dominate highway-oriented restaurants after 1960 through “place-product-packaging”: the coordination of building design, decor, menu, service and pricing under distinctive logos. This total design in merchandising has contributed to the standardization of roadside landscapes and travel in the United States. Roadside eateries are safe, predictable oases for strangers away from home.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland