Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 97 van 155 gevonden artikelen
 
 
  Patient-Centered Communication in Hong Kong
 
 
Titel: Patient-Centered Communication in Hong Kong
Auteur: Smith, David H.
Dixon, Anthony S.
Lam, Cindy L. K.
Lam, Tai-Pong
Verschenen in: Health Communication
Paginering: Jaargang 11 (1999) nr. 3 pagina's 285-297
Jaar: 1999-07-01
Inhoud: Participants in Hong Kong viewed pairs of doctor-patient interviews, each pair with 1 doctor-centered and 1 patient-centered interview. They evaluated each doctor and selected 1 doctor of the pair they would prefer for themselves and family members. Seventy-eight percent preferred the patient-centered physician. When the evaluations were compared, participants rated the patient-centered doctor in the pair significantly higher than the doctor-centered doctor on 31 of 32 behaviors. Patient-centered doctors were rated significantly higher on all 6 subscales assessing differing dimensions of doctor behavior. When given the choice, Hong Kong patients strongly preferred the patient-centered interviewing style despite a health care system that is strongly doctor centered.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 97 van 155 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland