Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 138 van 155 gevonden artikelen
 
 
  Theoretical Approaches to Entertainment Education Campaigns: A Subaltern Critique
 
 
Titel: Theoretical Approaches to Entertainment Education Campaigns: A Subaltern Critique
Auteur: Dutta, Mohan Jyoti
Verschenen in: Health Communication
Paginering: Jaargang 20 (2006) nr. 3 pagina's 221-231
Jaar: 2006-11
Inhoud: Entertainment education (E-E) is one of the most widely discussed areas in current scholarship on international health communication. In fact, much of the health communication scholarship has been historically dominated by E-E efforts directed at subaltern spaces. This article applies a subaltern studies perspective to interrogate the location of agency of the subaltern participant in the dominant E-E discourse. Based on a critical approach to E-E, the article offers points of departure for studying health communication in subaltern spaces. Subaltern voices point toward alternative definitions of problems beyond the narrow realm of problems defined by the core actors in E-E. Finally, alternative positions are suggested for applying participatory communication in engaging with subaltern participants for problem definition and solution development.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 138 van 155 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland