Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Cognitive Aspects of Autonomous Note Taking: Control Processes, Learning Strategies, and Prior Knowledge
 
 
Titel: Cognitive Aspects of Autonomous Note Taking: Control Processes, Learning Strategies, and Prior Knowledge
Auteur: Kiewra, Kenneth A.
Verschenen in: Educational psychologist
Paginering: Jaargang 23 (1988) nr. 1 pagina's 39-56
Jaar: 1988-01-01
Inhoud: Note taking from lectures or from text is an autonomous activity that transverses many academic areas. Unfortunately, research has failed to address adequately the role that the learner plays when taking or reviewing notes. Note-taking research has largely focused on stimulus and outcome variables but has minimally explored how the cognitive capabilities and activities of the learner affect note taking. This article reviews literature that suggests how cognitive variables such as control processes, learning strategies, and prior knowledge affect (or may affect) note taking. In addition, it offers a research model for investigating the cognitive aspects of autonomous note taking.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland