Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 88 van 177 gevonden artikelen
 
 
  Long-term Effects of Subliminal Priming on Academic Performance
 
 
Titel: Long-term Effects of Subliminal Priming on Academic Performance
Auteur: Lowery, Brian S.
Eisenberger, Naomi I.
Hardin, Curtis D.
Sinclair, Stacey
Verschenen in: Basic and applied social psychology
Paginering: Jaargang 29 (2007) nr. 2 pagina's 151-157
Jaar: 2007-05-03
Inhoud: This research examines the temporal range of subliminal priming effects on complex behavior. In Experiments 1 and 2, participants were subliminally primed with words either related or unrelated to intelligence before completing a practice exam, administered 1 to 4 days before an actual course midterm. Results revealed that the intelligence primes increased performance on the midterm compared to neutral primes. Experiment 1 demonstrated that being told that the priming task was designed to help exam performance moderated the effect of the intelligence primes. In Experiment 2, practice test performance mediated the effect of the primes on midterm performance. These experiments demonstrated that subliminal priming may have long-term effects on real-world behavior, and demonstrates one means by which long-term priming effects may occur.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 88 van 177 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland