Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 17 van 177 gevonden artikelen
 
 
  Ascribing Advantages to Social Comparison Targets
 
 
Titel: Ascribing Advantages to Social Comparison Targets
Auteur: Shepperd, James A.
Taylor, Kevin M.
Verschenen in: Basic and applied social psychology
Paginering: Jaargang 21 (1999) nr. 2 pagina's 103-117
Jaar: 1999-06-01
Inhoud: Three experiments examined how people perceive a social comparison target when a dimension important to identity is threatened and a relatively unfavorable social comparison is anticipated. All 3 experiments show that people will perceive or exaggerate advantages in a target, that make the target inappropriate for social comparison, when they anticipate a comparison with the target and are uncertain of the outcome. Experiments 2 and 3 show that reports of some target advantages are moderated by individual differences in self-esteem, such that people with low self-esteem are more likely than people with high self-esteem to perceive that a comparison target enjoys subtle, subjective advantages. Finally, Experiment 3 shows that the report of overt target advantages reflects actual perceptions on the part of the perceiver, and are not merely self-presentational claims intended to manage audience attributions.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 17 van 177 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland