Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Child and Family Program Evaluation: Learning to Enjoy Complexity
 
 
Titel: Child and Family Program Evaluation: Learning to Enjoy Complexity
Auteur: Jacobs, Francine H.
Verschenen in: Applied developmental science
Paginering: Jaargang 7 (2003) nr. 2 pagina's 62-75
Jaar: 2003-04-01
Inhoud: The demand for program evaluation has grown so dramatically over the past 20 years that virtually all programs-big and small, well-funded and grassroots, new and veteran-are now expected to undertake it. The current popularity of "outcomes-based accountability" provides a backdrop for this "cautionary tale" about the uses and misuses of evaluation, and the necessity to match evaluations more precisely to the characteristics of the programs themselves, and to the particular resources and constraints inherent in each evaluation context. The Five-Tiered Approach to Evaluation-applied to a statewide home visiting program for young families in Massachusetts-is offered as a conceptual framework for this "matching" process.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland