Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 34 van 47 gevonden artikelen
 
 
  Pre-entry Variables Related to Retention in Online Distance Education
 
 
Titel: Pre-entry Variables Related to Retention in Online Distance Education
Auteur: Dupin-Bryant, Pamela A.
Verschenen in: American journal of distance education
Paginering: Jaargang 18 (2004) nr. 4 pagina's 199-206
Jaar: 2004-12-01
Inhoud: This study identified pre-entry variables related to course completion and noncompletion in university online distance education courses. Four hundred and sixty-four students who were enrolled in online distance education courses participated in the study. Discriminant analysis revealed six pre-entry variables were related to retention, including cumulative grade point average, class rank, number of previous courses completed online, searching the Internet training, operating systems and file management training, and Internet applications training. Results indicate prior educational experience and prior computer training may help distinguish between individuals who complete university online distance education courses and those who do not.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 34 van 47 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland