Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 215 van 229 gevonden artikelen
 
 
  The Role of Social Comments in Problem-Solving Groups in an Online Class
 
 
Titel: The Role of Social Comments in Problem-Solving Groups in an Online Class
Auteur: Molinari, Deana L.
Verschenen in: American journal of distance education
Paginering: Jaargang 18 (2004) nr. 2 pagina's 89-101
Jaar: 2004-06-01
Inhoud: This grounded theory article focuses on the role of social communications during an online group problem-solving class. The proposed theory states that students working collaboratively and asynchronously with people they do not know use social comments to overcome emotional and geographical distance feelings. The subthemes of self-revelation, tying, and etiquette enabled students to "connect" to group members, group process, and the learning content. The contextual subtheme of technology provided a framework for messages. Social commentary constructed a foundation for problem-solving activities. Instructors are encouraged to consider enhancing social connections as a means of accomplishing primary course objectives.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 215 van 229 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland