Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 208 van 229 gevonden artikelen
 
 
  The Acceptability of a Doctoral Degree Earned Online as a Credential for Obtaining a Faculty Position
 
 
Titel: The Acceptability of a Doctoral Degree Earned Online as a Credential for Obtaining a Faculty Position
Auteur: Adams, Jonathan
DeFleur, Margaret H.
Verschenen in: American journal of distance education
Paginering: Jaargang 19 (2005) nr. 2 pagina's 71-85
Jaar: 2005-06-01
Inhoud: A national survey was used to assess the acceptability of a job applicant's qualifications that included online coursework. The questionnaire, sent to hiring committee chairpersons, described three hypothetical applicants who earned degrees through a "traditional" institution, a "virtual" institution, and "mixed" coursework. The respondents were asked to select one applicant for the position and provide written explanations. The applicant with a traditional degree was preferred in two different hiring scenarios. The respondents' comments revealed five categories of importance: experiences, institutional quality, face-to-face interaction, socialization, and mentoring.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 208 van 229 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland