Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 163 van 229 gevonden artikelen
 
 
  Performance and perceptions of distance learners in cyberspace
 
 
Titel: Performance and perceptions of distance learners in cyberspace
Auteur: Navarro, Peter
Shoemaker, Judy
Verschenen in: American journal of distance education
Paginering: Jaargang 14 (2000) nr. 2 pagina's 15-35
Jaar: 2000
Inhoud: This study compared the performance and perception of cyber-learners to that of traditional learners. A study of several hundred undergraduate students taking an introductory economics course at the University of California suggests that cyberlearners learn as well as, or better than, traditional learners regardless of characteristics such as gender, ethnicity, academic background, computer skills, and academic aptitude and that they do so with a high degree of satisfaction. CD-ROM-based lectures, electronic testing, threaded electronic bulletin boards, and online discussion rooms all appear to be effective instructional technologies. The CD-ROM-based lectures that simulated the traditional classroom experience were regarded as being both the most essential and most enjoyable instructional medium.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 163 van 229 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland