Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 20 gevonden artikelen
 
 
  Consumer Behavior toward Recycled Textile Products
 
 
Titel: Consumer Behavior toward Recycled Textile Products
Auteur: Grasso, M. M.
McEnally, M.
Widdows, R.
Herr, D. G.
Verschenen in: The journal of the Textile Institute
Paginering: Jaargang 91 (2000) nr. 2 pagina's 94-106
Jaar: 2000
Inhoud: Numerous surveys show that consumers are concerned about the environment hut that their concern does not always lead to actions, such as the purchase of environmentally responsible products. It is the intent of this study to assess the impact of extrinsic cues such as price and environmental-labeling information on consumer-purchase decisions. A simulated retail setting was used for data collection. Price had a major influence on the purchase of the recycled textile products. The patterns of purchase varied by gender. No effects were found for level of income or attitudes. The results reinforce evidence of the limited effectiveness of labeling and suggest that manufacturers may need to find a more effective means of encouraging consumers to purchase recycled textile products.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 20 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland