Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Global Culture—Myth or Reality? Perceptions of “National Cultures” in a Global Corporation
 
 
Titel: Global Culture—Myth or Reality? Perceptions of “National Cultures” in a Global Corporation
Auteur: Ladegaard, Hans J.
Verschenen in: Journal of intercultural communication research
Paginering: Jaargang 36 (2007) nr. 2 pagina's 139-163
Jaar: 2007-07
Inhoud: The literature argues that in global business communication the concept of “national culture(s)” is becoming obsolete because globalization leads to cultural convergence. This article argues that “national cultures” are not obsolete in global organizations. Two focus group interviews were conducted in a global corporation using folk perceptions as a framework. Employees were asked to discuss their work practices and agreed that uniform standards could not be used across cultures. The article concludes that, despite globalization, we do not see evidence of cultural assimilation in global employees' work practices, but rather that stereotypes of national cultures are used to provide orientation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland