Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 21 van 23 gevonden artikelen
 
 
  Visual methods in researching the arts and inclusion: possibilities and dilemmas
 
 
Titel: Visual methods in researching the arts and inclusion: possibilities and dilemmas
Auteur: Russell, Lisa
Verschenen in: Ethnography and education
Paginering: Jaargang 2 (2007) nr. 1 pagina's 39-55
Jaar: 2007-03
Inhoud: The use of visual methods has become increasingly significant to ethnographic research. The possibilities and challenges I experienced using visual research methods in the school ethnography are examined. This paper explores some of the ethical, practical and methodological issues that arise from the use of video, photographs, pictures and images developed by participants in a UK, Midlands primary school with resident artists, teachers and primary school aged children. The use of visual methods in school ethnographies open up many possibilities and specific issues with regards to the research process. Visual methods offer distinct insight into researching the arts and inclusion.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 21 van 23 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland