Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Knowledge and policy: research and knowledge transfer
 
 
Titel: Knowledge and policy: research and knowledge transfer
Auteur: Ozga, Jenny
Verschenen in: Critical studies in education
Paginering: Jaargang 48 (2007) nr. 1 pagina's 63-78
Jaar: 2007-03
Inhoud: Knowledge transfer (KT) is the emergent 'third sector' of higher education activity—alongside research and teaching. Its commercialization origins are evidenced in its concerns to extract maximum value from research, and in the policy push to make research-based knowledge trapped in disciplinary silos more responsive to the growing information and knowledge needs of various users. In addition KT maps closely against knowledge economy assumptions as effective KT is believed to provide competitive system advantage. Indeed the promotion and organisation of KT may be a key policy development in aligning higher education more closely with the knowledge economy. KT thus raises a great many issues for researchers in the social sciences: this paper considers some of these issues, drawing on recent research on the implementation of KT in universities in Scotland.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland