Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Social marketing and fertility behaviour
 
 
Titel: Social marketing and fertility behaviour
Auteur: Rensburg, Ronel S.
Verschenen in: Communicatio
Paginering: Jaargang 17 (1991) nr. 2 pagina's 60-64
Jaar: 1991
Inhoud: The role that communication in general and social marketing specifically, play in regulating fertility behaviour, family planning and population development, is becoming more prominent in South Africa. This article is based on a paper delivered at a conference for senior officials of Population Development Units in Pretoria. The article considers the role of social marketing and communication in fertility behaviour, family planning and population development in general. The problems encountered when planning and transmitting messages about population development are investigated. Communication media which can be used in population development programmes within the South African context, are considered. The article finally makes general recommendations regarding the possible improvement of future population development programmes.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland