Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Attempts to apply factual yardsticks to the measurement of advertising effectiveness
 
 
Titel: Attempts to apply factual yardsticks to the measurement of advertising effectiveness
Auteur: Langschmidt, Wally
Verschenen in: Communicatio
Paginering: Jaargang 17 (1991) nr. 2 pagina's 51-59
Jaar: 1991
Inhoud: Millions of rands are annually invested in advertising in South Africa, yet very little research is undertaken to measure the effectiveness of the advertising. The advertising industry is reluctant to measure the effectiveness of its advertising as it claims and/or believes that the measurement methods and the yardsticks that are used are not factual, scientific, consistent or reliable. This article, which is based on a talk delivered to SACOMM members at the Department of Communication, University of South Africa in February 1991, describes a fairly factual method for measuring advertising effectiveness.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 9 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland