Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 49 van 66 gevonden artikelen
 
 
  Sponsorship ambushing in sport
 
 
Titel: Sponsorship ambushing in sport
Auteur: Crompton, John L.
Verschenen in: Managing leisure
Paginering: Jaargang 9 (2004) nr. 1 pagina's 1-12
Jaar: 2004-01
Inhoud: Ambushing occurs when a company that has no formal rights as an official sponsor, associates its own brand with a sport event with the intention of communicating the false impression that it is a sponsor. The article identifies and discusses seven potential ambush opportunities. The extent to which ambushing is effective is reviewed. Official sponsors receive little legal protection from ambushing, so they have to develop market strategies to counter it and three are presented here. The paper concludes with a discussion of the ethics of ambushing.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 49 van 66 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland