Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 3 gevonden artikelen
 
 
  Reassessing 1960s philosophy of the curriculum
 
 
Titel: Reassessing 1960s philosophy of the curriculum
Auteur: White, John
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 3 (2005) nr. 2 pagina's 131-144
Jaar: 2005-07
Inhoud: A prominent thesis of British philosophy of education in the 1960s was that the pursuit of different forms of knowledge is central to education. The fact that the thesis is difficult to justify philosophically raises questions about its historical provenance. The idea of such a curriculum can be traced back through the history of the middle-class curriculum to the education of dissenters in the eighteenth century and further back still to sixteenth-century Ramism. There are indications that some leading 1960s philosophers of education were affected, positively or negatively, by these older religious ideas, but it is not clear how much should be made of this.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 3 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland