Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Classrooms as learning communities: a review of research
 
 
Titel: Classrooms as learning communities: a review of research
Auteur: Watkins, Chris
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 3 (2005) nr. 1 pagina's 47-64
Jaar: 2005-03
Inhoud: This article reviews published research on (i) classrooms as communities; (ii) classrooms as communities of learners; and (iii) classrooms as learning communities. It is based on a reading of about 100 texts. It aims to answer the question 'What do we now know about the effects of operating classrooms as learning communities?'. Despite the fact that this mode of operating classrooms is not the dominant one, and is correspondingly under-researched, there is good evidence that it brings significant benefits.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland