Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Leadership for Improvement in Urban and Challenging Contexts
 
 
Titel: Leadership for Improvement in Urban and Challenging Contexts
Auteur: Chapman, Christopher
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 2 (2004) nr. 2 pagina's 95-108
Jaar: 2004-07
Inhoud: This article reflects on lessons learnt from recent research and evaluation work in secondary schools operating in urban and challenging contexts in England. It is suggested that there is a common process that effective leaders follow in order to generate and sustain tangible improvements. Central to this argument are the incremental devolution of autonomy and the sequential development of meaningful interpersonal relationships within the organisation. In conclusion this article speculates that successful leaders in schools facing challenging contexts have a highly developed understanding of the necessity to achieve synergy between leadership approaches and the development phase of the organisation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland