Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Education, Criticism and the Creative Imagination: the legacy of William Hazlitt
 
 
Titel: Education, Criticism and the Creative Imagination: the legacy of William Hazlitt
Auteur: Halpin, David
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 2 (2004) nr. 1 pagina's 17-31
Jaar: 2004-03
Inhoud: William Hazlitt (1778-1830), one of the most important critics of the English Romantic Period, held and published highly developed views about the nature of the creative imagination, the function of criticism and what it means to be truly learned1. Although he never advanced an explicit theory of education, least of all one about the purposes of schooling, his principles of thought and action and his thesis about style and structure in writing are highly relevant to contemporary discussions of what counts as genuine learning and teaching and the intellectual vocation of members of the educational academy.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland