Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Piaget's Theories and some Possible Implications for Educational Television
 
 
Titel: Piaget's Theories and some Possible Implications for Educational Television
Auteur: Bliss, Joan
Goater, M.
Jones, C.
Bates, A. W.
Verschenen in: Learning, media and technology
Paginering: Jaargang 9 (1983) nr. 1 pagina's 33-46
Jaar: 1983
Inhoud: This article discusses the extent to which Piaget's general theories of thinking and mental development might have relevance for the production of educational television programmes. Joan Bliss summarises and discusses the main points of Piaget's theories, and Michael Goater and Christopher Jones provide their own critical analysis of the implication of those theories for television production. Tony Bates concludes that, while there are some major difficulties in making the jump from Piaget's more general theories to specific television practice, the exercise does raise some fundamental questions about the relationship between television and the development of thinking.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland