Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
 
  How Can We Learn about Children and Television?
 
 
Titel: How Can We Learn about Children and Television?
Auteur: Boeckmann, K.
Hipfl, Brigitte
Verschenen in: Learning, media and technology
Paginering: Jaargang 13 (1987) nr. 3 pagina's 217-229
Jaar: 1987
Inhoud: Following a short survey of the findings and new directions of research into children's use of television, the basic assumptions of the writers' approach are described. The aim of our project is to achieve a better understanding of what media really mean for children, in order to design and justify educational measures. In our view media utilisation by children consists in gaining meaning actively, and interacts in a complex and multifactorial way with other individual and social forces and influences. This view of the research situation requires an open and interactive methodological approach. To elucidate this approach, a study of the effects of cable TV on children's and adolescents' media use is described.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland