Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Forms of introduction in dialogues: Their discourse contexts and communicative consequences
 
 
Titel: Forms of introduction in dialogues: Their discourse contexts and communicative consequences
Auteur: Anderson, Anne H.
Boyle, Elizabeth A.
Verschenen in: Language & cognitive processes
Paginering: Jaargang 9 (1994) nr. 1 pagina's 101-122
Jaar: 1994-02-01
Inhoud: For effective communication to occur, speakers must share enough knowledge to understand one another's contributions-they must achieve “mutual knowledge”. A critical point in a dialogue is therefore when one speaker wishes to introduce a new item. Previous research has shown how speakers collaborate to achieve mutual knowledge at points in a diaglogue. In this paper, we show that speakers vary in how effectively they collaborate with their partners on a communicative task. We demonstrate that there are a number of different ways in which new information can be introduced and that the choices speakers make influence how successful such collaborations are likely to be. Speakers who use question form introductions are more likely to elicit informative feedback from their partners and to communicate successfully.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland