Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Detecting changes with learning in the organization of knowledge: Use of word association tests to follow the learning of collision theory
 
 
Titel: Detecting changes with learning in the organization of knowledge: Use of word association tests to follow the learning of collision theory
Auteur: Cachapuz, A. F. C.
Maskill, R.
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 9 (1987) nr. 4 pagina's 491-504
Jaar: 1987-07
Inhoud: Pre- and post-word association and achievement tests were administered to relate concept growth with classroom learning. In the secondary school chemistry topic of reaction kinetics no conceptual differences were detected in the pre-tests between high and low achievers in the achievement tests. In the post-test the low achievers showed virtually no conceptual changes whereas the high achievers showed clearly relevant conceptual growth and structuring. The key concept collision integrated the concept structure of the high achievers, not appearing at all for the low achievers. The results show the potential of word association tests for use by teachers to follow the learning of concepts during science teaching.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland