Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
 
  A Research Approach to Designing Chemistry Education using Authentic Practices as Contexts
 
 
Titel: A Research Approach to Designing Chemistry Education using Authentic Practices as Contexts
Auteur: Bulte, Astrid M. W.
Westbroek, Hanna B.
de Jong, Onno
Pilot, Albert
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 28 (2006) nr. 9 pagina's 1063-1086
Jaar: 2006-07-14
Inhoud: We discuss how to reduce the incongruence between the outcomes (both cognitive and affective) of the conventional secondary chemistry curriculum and what is to be attained: the meaningful connection of students' learning to daily life and societal issues. This problem is addressed by a design study with one curriculum unit about “Water Quality”. With several research cycles using developmental research, we developed an emergent understanding about an instructional framework for curriculum units that embodies a coherent “need-to-know” principle and is based on authentic practices. Using this framework we show with some other examples how a context-based chemistry curriculum can be constructed based on the developed “need-to-know” principle.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland