Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 8 gevonden artikelen
 
 
  RESEARCH REPORT
 
 
Titel: RESEARCH REPORT
Auteur: Palmer, David
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 26 (2004) nr. 7 pagina's 895-908
Jaar: 2004-06
Inhoud: The construct of “situational interest” involves the identification of classroom factors that arouse student interest, but previous research has focussed on non-science domains such as reading or mathematics. The first aim of this study was to identify the sources of situational interest in a science content/methods course for primary teacher education students. The second aim was to investigate whether sustained situational interest could positively influence students' attitudes towards science. Data were obtained by formal surveys, informal surveys and individual interviews. The results indicated that situational interest was generated by factors such as novelty, meaningfulness and involvement, and positive attitude change did occur.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland