Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Students' reasoning about electricity: combining performance assessments with argumentation analysis
 
 
Titel: Students' reasoning about electricity: combining performance assessments with argumentation analysis
Auteur: Kelly, Gregory J.
Druker, Stephen
Chen, Catherine
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 20 (1998) nr. 7 pagina's 849-871
Jaar: 1998-08
Inhoud: In this paper a set of methodological procedures to analyse students' arguments is presented. Normative perspectives from the philosophy of science and naturalistic perspectives from sociolinguistics are brought together to analyse students dyadic discourse. The Toulmin layout of arguments was interpreted and applied to student arguments as they completed an electricity-based performance assessment. Results showed that in these contexts students could complete the task without warranting all arguments. Conditions leading to the warranted arguments are explored. The paper concludes by suggesting extensions of this methodology for further research in science education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland